Edruss

Grafisk profil, webdesign og nettbutikk

I regi av Juvente har vi laget ny grafisk profil og oppdatert nettsider for deres prosjekt, Edruss. I tillegg har vi laget en nettbutikk hvor Edrussmedlemmer kan kjøpe sitt eget Edrusstæsj til russetiden.

Edruss er en alternativ russefeiring helt uten alkohol og rusmidler. Det er stadig flere ungdom som ikke drikker, og Edruss tar sikte på å skape felleskap og møtesteder, hvor folk kan feire russetiden slik de selv vil. Prosjektet har pågått siden 2013, så Brainify ble hyret inn for å gi det et lite ansiktsløft...

Vi laget en ny logo og en helt ny design-manual, som gir tydelige instruksjoner for riktig bruk av farger og fonter.  Det nye uttrykket er rent, med bruk av primærfarger som rødt og blått på hvit og svart bakgrunn.

 

Akkurat som alle andre russ ønsker Edruss-medlemmene å kjøpe russedresser, gensere, strykemerker og masse annet russestæsj. Derfor utviklet vi en egen Edruss-nettbutikk. Der kan man enkelt betale med vipps og få varene levert i posten.

Nettbutikk-løsningen er bygget i Wordpress og er svært lett å administrere. Prosjektansvarlig kan logge seg inn og legge til, fjerne eller redigerer de ulike produktene.

Vi har også fått arrangere en fotoshoot med noen Edruss-ungdommer, til bruk i markedsføring og sosiale medier.

Interessen for prosjektet har aldri vært større!

Prosjektledelse: Bjørn J. Sørheim-Queseth
Prosjektledelse og design: Johannes Hoff Holmedahl
Design og frontend: Camilla Egner
Utvikling: Akhtar Uz-Zaman
Foto: Stian Norum Herlofsen

Se mer på

https://www.edruss.no/
Følg vårt månedlige nyhetsbrev