Hack The Crisis Norway

Grafisk profil og nettsider

Innimellom må det gå fort. Og for Hack The Crisis var fort 48 timer.

Hack The Crisis er en internasjonal greie, som i slutten av mars også ble gjennomført i Norge. Konseptet er et hackaton, der man skal prøve å komme opp med tekniske og ikke-tekniske måter å løse Covid-19-krisa på.

  • Man samler mange ideer i løpet av kort tid
  • Folk melder på sitt lag
  • Lagene velger sin utfordring
  • Hvert lag får 48 timer til å komme opp med en løsning
  • Juryen går gjennom forslagene og kårer vinner og 2. plass

I dette hackatonet delte Oslo kommune ut 100.000 kroner til vinnerne og 50.000 kr til 2. plassen i hver av de tre kategoriene: 'Redd liv', 'redd arbeidsplasser' og 'redd samfunnet'. Du kan se hvilke forslag som vant og en presentasjon av disse på nettsidene www.hackthecrisisnorway.com.

Hva leverte Brainify?

Vi ble kontaktet av Hack The Crisis fredag ettermiddag, med spørsmål om vi kunne levere en logo og en grafisk profil, en nettside og markedselementer ... i løpet av helgen. Alt måtte være klart til mandagen – ca 48 timer etterpå.

Dermed fikk også vi vår egen 48-timers-hackaton, noe som endte med en nettside de selv kunne redigere, elementer de kunne dele i sosiale medier og alle nødvendige elementer til bruk i TV-produksjonen for livesendingene.
 

Maria Riascos

"Vi har hatt en ekstremt god kundeopplevelse av å jobbe med Brainify. De har jobbet godt og effektivt under tidspress, med raske tilbakemeldinger, god flyt i kommunikasjon. Vi er utrolig fornøyde med resultatene og kvaliteten på det som ble levert: Et kreativt design; et skreddersydd design som passet perfekt med profilen vi ønsket å skape."

Maria Riascos, medlem av styringsgruppa i Hack The Crisis Norway


Her ser du noe av det vi lagde:


Se videoen fra arrangementet


Design: Johannes Hoff Holmedahl
UI-design: Sasha Dvoretskyi

Se mer på

https://www.hackthecrisisnorway.com/
Følg vårt månedlige nyhetsbrev